Assetto Corsa - Porsche Pack II (PC)
PLEASE NOTE - THIS IS AN EXPANSION PACK

Requires the base game Assetto Corsa on Steam in order to use Assetto Corsa - Porsche Pack II.

ASSETTO CORSA - PORSCHE PACK II GAME DESCRIPTION

PORSCHE PACK II

Porsche Pack II følger den første DLC, der er dedikeret til Porsche-mærket, og introducerer et andet udvalg af modeller i i alt ni konfigurationer. Pakken fokuserer på nogle af de mest ikoniske racerbiler, der nogensinde er skabt af Porsche, inklusive den 2015 Le Mans-vindende 919 Hybrid, den ikoniske 911 GT1 og den legendariske 962c, der findes i både Long Tail og Short Tail konfigurationer, kombineret med nogle af de seneste modeller af Porsche 2016-serien, med det formål at tilbyde en perfekt blanding mellem landevejsbiler, hyperbiler samt moderne og historiske GT- og racermodeller.

BILERNE

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 718 Spyder RS
Porsche Cayman GT4
Porsche 718 Boxster S Manual Transmission
Porsche 718 Boxster S PDK
Porsche 919 Hybrid 2015
Porsche 911 GT1
Porsche 962c long tail
Porsche 962c short tail

Porsche 911 GT3 RS

Med 911 GT3 RS nedbryder Porsche igen barrieren mellem sportsvogne og racerbiler. Den er udstyret med den maksimale grad af motorsportsteknologi, der i øjeblikket er mulig i en gadelovlig 911. Med en omgangstid på syv minutter og 20 sekunder slår 911 GT3 RS endda den historiske rekordværdi for Carrera GT supersportsvognen på knap syv minutter og 29 sekunder på nordsløjfen på Nürburgring.
Motorsportsekspertise er årsagen til denne overlegne præstation. 911 GT3 RS er drevet af en fire-liters sekscylindret motor med 500 hk (368 kW) effekt og 460 Newtonmeters drejningsmoment, kombineret med en specialudviklet PDK-transmission. Motoren, som har det største slagvolumen og mest kraft af enhver naturligt aspireret motor med direkte brændstofindsprøjtning i 911-familien, accelererer den højtydende sportsvogn fra nul til 100 km/t på 3,3 sekunder og til 200 km/t på 10,9 sekunder.
911 GT3 RS er et mesterværk af intelligent letvægtsdesign. For første gang er taget lavet af magnesium; kulfiber bruges til motor- og bagagerumslåg, og andre letvægtskomponenter er lavet af alternative materialer. Derudover sænker det lette tag sportsvognens tyngdepunkt, hvilket forbedrer dens fremragende sidedynamik. Karosseriet kommer fra 911 Turbo, og det betegner dens status som næsten en racerbilskøremaskine med dens RS-specifikke aerodynamiske tilføjelsesdele. Den forreste spoilerlæbe, som strækker sig næsten til vejen, og den store bagfløj forstærker dets dominerende udseende.
Et andet kendetegn er de unikke forhjulskassers luftventiler, der strækker sig ind i den øverste del af vingerne – ligesom i racerene motorsportsbiler. De øger downforce ved forakslen.
Chassiset på 911 GT3 RS er blevet tunet til maksimal køredynamik og præcision. Bagakselstyring og Porsche Torque Vectoring Plus med fuldt variabel bagaksel differentialespærring øger smidigheden og dynamikken, og de bredere sporvidder foran og bag muliggør en overlegen rullestabilitet. Derudover kommer 911 GT3 RS med de bredeste dæk af enhver 911-model som standard. Resultaterne: endnu mere adrætte køreegenskaber og endnu højere kurvehastigheder.

Porsche 718 Spyder RS
I 1960 fortsatte Porsche sin lange liste af sejre, som begyndte med den legendariske Porsche 550 Spyder-racerbil i 1953, med et exceptionelt køretøj: Type 718 RS 60. Som svar på en ny FIA-racerbilregel, som krævede dem mere nøje ligner standardproduktionskøretøjer, forskydningen af ​​RS 60 udviklet på basis af 718 RSK blev ikke kun øget til 1.600 cc, den fik også nogle ret usædvanlige funktioner for en racerbil, nemlig en større forrude, funktionel kaleche og bagagerum placeret. bagerst, bag den fire-cam fire-cylindrede motor, der nu ydede 160 hk. Udvendigt var den nye Spyder genkendelig på sin dybe, afrundede front og en bagudtilspidsende bule bagtil.
Fra begyndelsen blev 718 RS 60 et kæmpestort skud, der registrerede sportsvognsproducentens største succeser til dato, især i langdistancebegivenheder: ved sin allerførste udflugt, 12h af Sebring, Gendebien/Herrmann og Holbert/Sheckter førerhold opnåede de to øverste pladser. Samlet sejr ved den 44. Targa Florio i 1960 gik også til Porsche, da Joakim Bonnier og Hans Hermann krydsede målstregen med et forspring på mere end seks minutter over den treliters Ferrari. Andenpladsen i de 1000 kilometer på Nürburgring gennemførte sit triumferende løb. Med den schweiziske racerkører, Heini Walter, ved rattet, beviste 718 RS sine klatrekvaliteter ved fortløbende at vinde det tredje og fjerde europæiske bakkemesterskab i 1960 og 1961.

Porsche Cayman GT4


Cayman GT4 er første gang, Porsche har introduceret en GT-sportsvogn baseret på Cayman-modellen, som har komponenter fra 911 GT3. En omgangstid på 7 minutter og 40 sekunder på Nordsløjfen på Nürburgring placerer Cayman GT4 som det nye benchmark i toppen af ​​sit markedssegment.
Motoren, chassiset, bremserne og det aerodynamiske design af Cayman GT4 er konfigureret til maksimal køredynamik. Den drives af en 3,8-liters flad seks-motor med 385 hk (283 kW), som er afledt af 911 Carrera S-motoren. Dens kraft overføres altid af en sekstrins manuel gearkasse med dynamiske gearkasseophæng. Cayman GT4 accelererer fra nul til 100 km/t på 4,4 sekunder; dens tophastighed er 295 km/t. Chassiset – som har en 30 mm underkropsposition og et generøst størrelse bremsesystem – består næsten udelukkende af komponenter fra 911 GT3.
Som en mellemmotorsportsvogn og et godt eksempel på køredynamik i sin klasse følger den den konceptuelle tradition for biler som 904 Carrera GTS, 911 GT1, Carrera GT og 918 Spyder. Derfor giver Cayman GT4 en klar erklæring om, at Porsche fortsætter med at promovere radikale todørs sportsvogne i fremtiden – sportsvogne, der er udviklet i Motorsport-afdelingen i Weissach.

Porsche 718 Boxster S Manual Transmission / PDK

20 år efter den første Boxster fik sin debut, har Porsche omstruktureret sine mid-motor roadstere i 2016. Betegnelsen for den nye generation af modeller er 718 Boxster og 718 Boxster S. På denne måde fortsætter Porsche traditionen med den firecylindrede flade. motorer, der blev brugt i Porsche 718 mid-motor sportsvogne, der vandt adskillige løb tilbage i 1950'erne og 1960'erne, blandt dem var de legendariske Targa Florio og Le Mans.
Omdrejningspunktet i den nye modelserie er den nyudviklede firecylindrede flade motor med turboladning – første gang siden slutningen af ​​1960'erne, at Porsche igen implementerer sportsvogne med denne type motorer. 718 Boxster S udvikler 257 kW (350 hk) fra 2,5 liters slagvolumen. I S-modellen bruger Porsche også en turbolader med variabel turbinegeometri. Faktisk er Porsche nu den eneste producent, der tilbyder VTG-teknologi i produktionsbiler med benzindrevne motorer, både i 911 Turbo og i 718 Boxster S.
Turboopladning øger drejningsmomentet markant. 2,5-liters motoren i 718 Boxster S opnår 420 Newtonmeter over et hastighedsområde fra 1.900 rpm til 4.500 rpm, hvilket også fører til en hurtigere sprintydelse. 718 Boxster S – med Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) og Sport Chrono Package – spurter fra nul til 100 km/t på 4,2 sekunder. Tophastigheden er 285 km/t.
I sin køredynamik følger den nye roadster også i sporene af den originale 718. Bilens fuldstændigt fornyede chassis forbedrer ydeevnen i sving. Det elektromekaniske styresystem er konfigureret til at være ti procent mere direkte. Det gør 718 Boxster endnu mere adræt og lettere at styre, både på rundstrækninger og i hverdagstrafikken, og giver passioneret og sportslig køreglæde.

Porsche 919 Hybrid 2015

WEC-reglerne stiller strenge krav til effektivitet, sikkerhed og bæredygtighed i motorsport. Kort sagt: køretøjer, der er designet til fremtiden. Disse krav har inspireret Porsches ingeniører til at fortsætte, hvad Porsche har gjort i over 60 år. Undgå en enten/eller tilgang til isolerede teknologier, og i stedet undersøge alle mulige detaljer uden at miste det samlede billede af syne.
I LMP1-klassen vil princippet om dominans gennem maksimal ydeevne vige for kravet om effektivitet. For første gang i løbets historie skal alle værkholdene i topklassifikationen konkurrere med hybride racerkøretøjer.
Porsches valg af forbrændingsmotor blev født ud af en effektivitetsoptimeret tilgang: en meget kompakt, turboladet firecylindret 2-liters motor med direkte brændstofindsprøjtning. Forbrændingsmotoren er understøttet af to energigenvindingssystemer. Mange års erfaring med at designe sportsvogne hjalp os med at reducere vægten af ​​individuelle komponenter endnu mere. Sportsprototypen er hovedsageligt lavet af carbon. Derudover var motoren lavet af højstyrke-aluminium og brugen af ​​magnesium og forskellige titanlegeringer også med til at opnå den ideelle systemvægt.

Porsche 911 GT1

911 GT1 blev udviklet til værker og kundeoptrædener i GT-løb i midten af ​​1990'erne, og fik sin racerdebut i 1996. GT1 var den første 911 nogensinde, der havde en vandkølet mellemmonteret motor, som såvel som afbalanceret aksel lastfordelingen tilbød også aerodynamiske fordele. Bag en Joest Team TWR Porsche WSC 95 opnåede den nye GT-racerbil straks en dobbeltsejr i GT1-kategorien ved Le Mans i 1996, sammen med anden- og tredjepladsen i den samlede rangliste.
I 1997 droppede begge 911 GT1'ere ud af Le Mans på grund af tekniske problemer lige før løbets afslutning. Et år senere konkurrerede en revideret version af 911 GT1 i Le Mans, hvilket var første gang, Porsche kom ind i en sportsvogn med et kulfiberchassis. Takket være sin CFK monocoque, omarbejdede forakselaffjedring og batteri- og generatorvægtbesparelser, vejede 911 GT1 98 omkring 50 kg mindre end sin forgænger. Motorydelsen blev øget med yderligere 50 hk takket være dets modificerede motorstyringssystem. En anden ny funktion var racerkoblingen med tre skiver lavet af kulfiber.
Som en passende hyldest til 50-års jubilæet for Porsche-sportsvognsmærket, opnåede 911 GT1 en dobbeltsejr for den Zuffenhausen-baserede producent ved 24-timerne i Le Mans i 1998.

Porsche 962c long tail / short tail

Først udviklet i 1984 til brug i USA, fra 1985 fortsatte Porsche 962 C den succesrige globale motorsportshistorie, der startede med sin forgænger model, 956, i 1982. Porsche påtog sig banebrydende arbejde med at udvikle disse racerbiler og tilpassede den aerodynamiske jordeffekt. brugt i Formel 1 til de nye racerbiler. Vingeprofiler i sidepuderne og diffusorer i undervognen producerede og vakuum, der 'sugede' bilen til baneoverfladen under kørsel, hvilket resulterede i ekstreme svinghastigheder. 956 og 962 C havde aluminium monocoques, der var omkring 80% stivere end den rørformede rumramme fra deres forgængere. Da reglerne begrænsede brændstofforbruget, brugte Porsche banebrydende indsprøjtnings- og tændingssystemer. Nogle af forskellene mellem 962 C og 956 var en længere akselafstand, mindre dæk og øget vægt (minimumvægt på 850 i stedet for 800 kg), sammen med yderligere forbedret aerodynamik. Oprindeligt udstyret med en 2,65-liters twin-turbo-motor, blev 962 C først drevet af en fuldt vandkølet tre-liters twin-turbo-motor, der ydede op til 700 hk under træning i Le Mans i 1985. 962 C vandt Le Mans i 1986, 1987, 1989 og 1994, efter 956'erens ubesejrede løb i 24-timersløbet fra 1982 til 1985. Porsche vandt fem chauffører og tre fabrikanters verdensmesterskabstitler med disse "vingebiler" mellem 1986.
Hans-Joachim Stuck, Derek Bell og Al Holbert vandt 24 timer i Le Mans den 13. og 14. juni 1987 i 962 006. Året efter brugte Mario, Michael og John Andretti "006" som træningsbil (T- bil) i Le Mans, hvorefter den blev erhvervet af Porsche-museet.

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

How does it work? Will I receive Assetto Corsa - Porsche Pack II as a physical copy?

No, you will receive Assetto Corsa - Porsche Pack II product key (Assetto Corsa - Porsche Pack II CD Key), that you will receive by e-mail. Afterwards, you will need to use the Steam-platform to redeem your Assetto Corsa - Porsche Pack II product key (Assetto Corsa - Porsche Pack II CD Key), and you'll be ready to download, install and play Assetto Corsa - Porsche Pack II. You will receive a step-by-step guide on how to do this along with your purchase. It's easy as can be!

What does Assetto Corsa - Porsche Pack II contain? Will I receive the same content as on Steam?

You will receive Assetto Corsa - Porsche Pack II, which is an expansion pack that requires the base game on Steam.

Publisher 505 Games
PEGI-rating
Developer
Platform PC
Language English Italian
Release date 22-11-2016
System requirements MINIMUM:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
Memory: 2 GB RAM
Graphics: DirectX 10.1 (e.g. AMD Radeon HD 6450, Nvidia GeForce GT 460)
DirectX: Version 11
Storage: 500 MB available space
Sound Card: Integrated
 
RECOMMENDED:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Proces
Read more
Average customer rating:
0

No customers reviews at the moment.